• Dança 4
Menu

Educação e Música na Comunidade

Autor Publicado em: Título
Graça Mota e João Teixeira Lopes 2017 Crescer a tocar na Orquestra Geração
Graça Mota 2014 Music lessons
Graça Mota 2014 Musicking
Graça Mota 2014 Social exclusion
Graça Mota 2014 Meaning
Jennie Henley; Mary Cohen & Graça Mota 2014 Musical development and positive identity change within criminal justice settings
Graça Mota & Liliana Abreu 2014 Thirty years of music and drama education in the Madeira Island: facing future challenges
Graça Mota 2014 Thorns and joys in creative collaboration: A project with music education and visual arts students
Graça Mota & Maria José Araújo 2013 Music and drama in primary schools in the Madeira Island – narratives of ownership and leadership
Ricardo Pinheiro 2013 Jam sessions em Manhattan: socialização dos músicos de jazz e regulação da performance
Graça Mota & Sérgio Figueiredo 2012 Initiating music programs in new contexts: in search of a democratic music education
Célia Araújo & Rui Bessa 2012 E do sótão saíram borbolet(r)as
Ana Luísa Veloso & Sara Carvalho 2012 Music composition as a way of learning: emotions and the situated self
Graça Mota 2012 A music workshop in a women’s prison: crossing memories, attributing meanings
Graça Mota & Sérgio Figueiredo 2012 Estudo comparativo sobre a formação de professores de música em Portugal e no Brasil
Hiromichi Mito & Graça Boal Palheiros 2012 How do young people sing in everyday life and at school?
Filipa Seabra 2012 O ensino da Expressão Musical e Dramática no 1.º CEB - O caso da Região Autónoma da Madeira. Uma visão curricular
Graça Mota 2012 Voices of two young women – Listening to a growing selfhood
Maria José Araújo 2012 Activités de temps livres dans les institutions de soutien à l’enfance. Un étude au Portugal
Ricardo Pinheiro 2012 Jazz Fora de Horas: Jam Sessions em Nova Iorque
Natércia A. Pacheco, Maria José Araújo & NunaTormenta 2012 Music and Drama Beyond School. The case of Madeira Island
Graça Mota 2012 Music in higher education after the Bologna Treaty: Or, in search of a new educational culture
Rui Ferreira & Rui Bessa 2011 O professor do 1º ciclo do Ensino Básico e o professor de Apoio à e Expressão Musical e Dramática: relações e representações mútuas em contexto específico. Um estudo de caso
Carlos Gonçalves 2011 Oficina de Artes Integradas: Etapas da Gestão de um Projeto Pluridisciplinar em Artes
Ricardo Pinheiro 2011 Aprender Fora de Horas: A Jam Session em Manhattan Enquanto Contexto Para a Aprendizagem do Jazz
Ricardo Pinheiro 2011 The Creative Process in the Context of Jazz Jam Sessions
Jorge Alexandre Costa 2011 De um primeiro Nocturno para um Nocturno a três
Salwa El-Shawan Castelo-Branco (ed.) 2010 Enciclopédia da Música em Portugal no Século XX
Maria José Araújo 2010 As Crianças e o Tempo Livre
Veloso, A., Carvalho, S. & Mota, G. 2010 Creating meaning through music composition: A contribution for understanding of children’s musical thinking
Carlos Gonçalves & Margarida Pocinho 2010 Cultura Organizacional como factor de sucesso – O caso de um Departamento da Administração Pública Portuguesa
Maria José Araújo & C. Mendes 2010 O Quê?... Os Adultos Não sabem?
Ana Luísa Veloso & Sara Carvalho 2010 Analyzing the Development of Children’s Musical thinking
Natércia A. Pacheco & Maria José Araújo 2010 Expressões: Espaços e Tempos de Criatividade
Graça Boal Palheiros & R. Resende 2010 The practice of Portuguese traditional music in primary schools
Graça Boal Palheiros & L. Bourscheidt 2010 Jos Wuytack. A pedagogia musical activa
Maria José Araújo 2009 Crianças ocupadas!. Como algumas opções erradas estão a prejudicar os nossos filhos
Jos Wuytack & Graça Boal Palheiros 2009 Audición musical activa con el musicograma
Graça Mota (org.) 2009 Crescer nas Bandas Filarmónicas: Um estudo sobre a construção da identidade musical de jovens portugueses
Graça Boal Palheiros & M. Encarnação 2008 Music education as extracurricular activity in Portuguese primary schools
Ana Luísa Veloso, Sara Carvalho & Graça Mota 2008 Project ‘Ulice’: Exploration of the creative process employed by school aged children faced with a musical composition task
Graça Mota 2008 The involvement of young Portuguese people with Philharmonic Bands - a cultural and social perspective
Helena Maria Rodrigues; Paulo Maria Rodrigues & Jorge Salgado Correia 2008 Communicative musicality as creative participation: from early childhood to advanced performance
José Carlos Godinho 2008 Culturas musicais na sala de aula: Audição Participada.
António Ângelo Vasconcelos 2002 O Conservatório de Música: professores, organização e políticas